Motion Graphics
Motion Graphics
Met motion graphics zet je de kroon op je werk
Ze worden soms verward met animaties, motion graphics. Toch is er een wezenlijk verschil. Een motion graphic is een visual die in beweging wordt gebracht om voor verduidelijking te zorgen. Denk bijvoorbeeld aan die gekleurde balkjes die tijdens het journaal in beeld komen met de naam en functie van de spreker. Of aan die bekende tv omroep die via motion graphics reclame maakt tijdens de uitzending voor nieuwe films en series.
Natuurlijk zijn er legio andere toepassingen voor motion graphics, maar ze dienen altijd ter verduidelijking van een mediaboodschap. Ook in advertenties, televisietitels en corporate presentaties wordt heel vaak gebruik gemaakt van motion graphics. Vaak zijn dat motion graphics met een knipoog, om de aandacht van de kijkers niet te verliezen.
Grappige motion graphics met een serieus doel
De kijker denkt misschien wel dat motion graphics een grappige aanvulling op het beeldmateriaal zijn. Maar de realiteit is heel anders. Je kunt rustig stellen dat je door het gebruik te van strategisch geprogrammeerde motion graphics de doelstellingen van je media boodschap gemakkelijker haalt. Amusement en strategie dus.
Creatief en technish
Voorwaarden voor succesvolle motion graphics:
- Oogstrelend;
- Creatief;
- Zorgen desgewenst voor een glimlach;
- Houden de aandacht vast;
- Worden perfect getimed.
Om aan alle voorwaarden te voldoen, kun je gebruik maken van onze kennis en ervaring op dit gebied. Eigenlijk is het inzetten van een expert onmisbaar om het gewenste resultaat van je motion graphics te krijgen.
Vragen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. We informeren je graag over de mogelijkheden.